?

Log in

No account? Create an account
Розвиток музичного інтелекту [entries|archive|friends|userinfo]
Розвиток музичного інтелекту

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Родинні співи [Nov. 26th, 2007|12:43 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
Виникла в мене ідея така. Розпочали ми з моїми учнями-друзями-кумами-родичами розучувати колядки-щедрівки... Так як більшість "хористів" - діти, або дорослі без музичної освіти, то партії я буду адаптувати, тобто пропонувати їм спочатку партії окремих голосів. Ноти партій я можу викладати тут, а як вони мають звучати, можна буде довідатись, ввімкнувши "магнітофончик", як оце в http://gomin.uazone.net/

Є один секрет! Той магнітофончик розшифровується в ноти!!! (Дам згодом інструкцію) Я набираю в Сібеліусі. По ідеї, він має розшифровуватись в любій нотній програмі. Бажаючі зможуть роздрукувати ноти не з ЖЖ-посту, а з нотної програми (правда, без слів:)

Тільки куда їх вантажити - оті міді-файли? Може, підкажете, як це робиться? Професіонал у цій справі - pan_kotsky, я знаю;)!

Народ, син Ярема паралельно грає зі мною у слова, пишу як уві сні. Може не все тут продумано, але, здається, ідея непогана.
link2 comments|post comment

Змінювати - просто! [Nov. 24th, 2007|09:30 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

Пройшов вчора скайп-семінар.
Фантастика!
По-перше, це був мій перший досвід участі в подібних конференціях. І це, звісно, вражає. Один - в Мексиці, другий в Ізраїлі, двоє в Україні, один в Росії... До того ж всі колеги-музиканти!!!

Головне, виявилося, що українізувати, чи іспанізувати (чи індивідуалізувати на власний смак, зрештою) програму прямо в себе на компі не так вже й тяжко. Та ні. Просто легко!
Крок перший: придумати слова.
Крок другий: створити відповідні контурні малюнки.
Крок третій: узгодити з автором програми (головне, щоб оті контури, які будуть сусідами, суттєво відрізнялись одне від одного по формі, щоб сприймались миттєво, навіть в дрібнюсінькому розмірі)
Крок четвертий: вставити файли з картинками у програму (подробиць ще точно не знаю), після цього всюду - і в іграх, і в творах починають з'являтися ці картинки-підказки.
Крок останній: зробити нові стікерси на клавіші.

До того ж, можна міняти і великі картинки в пазлах!!! (Гра - "скрипковий ключ", гра - "басовий ключ", гра - "нотний алфавіт") Будь-яку картинку! Уявляєте? Хоч усіх друзів і родичів складай, вдосконалюючи миттєве впізнавання нот). Інструкцію теж обіцяли "викласти".
link2 comments|post comment

Скайп-семінар по Софт-Моцарту [Nov. 21st, 2007|11:40 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

В п'яницю о 21.30 почнеться скайп-конференція по Софт-Моцарту. Бажаючі можуть з'єднатися по скайпу з Танею Панченко tatianavic і повідомити про своє палке бажання послухати про її дворічний досвід роботи з програмою.


Хочу отримати сертифікат на право навчати учнів за цією програмою.
Для цього треба здати "тести", прочитати книгу і статтю Хелен Хайнерlenkaolenka і прогрузитись півторагодинною розповіддю про різноманітні деталі в роботі.

Тести здала (треба пройти якнайкраще до переможного кінця усі 6 ігор-тренажерів).
Книги, що існують в електронному вигляді, прочитала.
Залишився семінар.
От і шкода, якщо я його одна-одненька буду слухати!
linkpost comment

Просторове мислення, алфавіт "через терцію"... [Nov. 19th, 2007|01:41 am]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

От цікаво! А що робити з тими, хто вже знає ноти, ходить в музичну школу?...
Є в мене ще одна "учениця". Аня. 10 чи 11 років. Саме така, що ходить у музичну школу. Та ще й на сопілці в Лузана грає.
Взялася вона Санта-Лючію розучувати. Просить їй увімкнути зразу шосту презентацію. Буцімто вона вже так звикла і їй так краще.
Будь ласка!
Проте бачу я - особливого прогресу немає.... Шпортається раз, другий, третій...
Тут я пішла на хитрість. "Слухай, - кажу, - ти все одно тільки розучуєш! Давай ми спробуємо заграти на всіх презентаціях, починаючи від першої!!! Ти знаєш, це дуже корисно для розвитку просторового мислення - отак грати, в різних положеннях нотного стану!" Та й цікавіше! Різноманітніше. Поки всі презентації пройдеш-програєш-проспіваєш (так так, проспівувати паралельно - обов'язково!!!) - вже і партію будеш знати!

А як потрібно робити в таких випадках - я не знаю. Треба проконсультуватись в doremifa_use!:)

Змагалися у промовлянні музичного алфавіту. Того, що підряд - до ре мі фа.... від кожної ноти вгору і вниз. Я вже промовляю за 12 секунд:))) А ви?
А от послідовність через терцію треба мені ще контролювати мозком.
Спробуйте і ви розучити "на дозвіллі": подумки, в автобусі чи в метро - через одну ноту:

до мі соль сі ре фа ля до - до ля фа ре сі соль мі до
ре фа ля до мі соль сі ре - ре сі соль мі до ля фа ре
мі соль сі ре фа лі до мі - мі до ля фа ре сі соль мі
фа ля до мі соль сі ре фа - фа ре сі соль мі до ля фа
соль сі ре фа ля до мі соль - соль мі до ля фа ре сі соль
ля до мі соль сі ре фа ля - ля фа ре сі соль мі до ля
сі ре фа ля до мі соль сі - сі соль мі до ля фа ре сі
до мі соль сі ре фа ля до - до ля фа ре сі соль мі до

Моя Аня "думала" (промовляючи) 4 хвилини. А ви?
linkpost comment

"Мамо! __Дивись__, я заграв краще!!!!!!":) [Nov. 19th, 2007|01:02 am]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

Цікава всеж-таки штука - ота цифрова фіксація результатів у програмі! Бали, секунди...

Щось вчора засумнівалась я в успіхах мого Яреми. От проскочила така думка! А в зошит глянула - порівняла результати останні з попередніми - ні! Все іде краще! Хай потрошку, на декілька балів вгору, чи на декілька секунд вниз - але то свідчення прогресу! Часто непомітного оком, вухом чи... настроєм...

А Адама я вчора попросила заграти "по нотам" все, що він вивчив самостійно, до початку наших з ним занять. Він залюбки погодився!!!
І ось що вийшло:
1)Ode To Joy - (простіший варіант)
Р6 44/48 28, що значить: шоста презентація - ноти як ноти:))), 48-44=4 помилки, 28 "секунд"
Адам: Як? Чотири помилки??? Грає трошки повільніше.
Р6 48/48 22
А радості в нього!!! Жодної помилочки!!!

2)A New Year's Tree "Маленькой ёлочке холодно зимой..."
Р1 45/57 41
Р1 44/57 40
Вертається на першу презентацію, де нотний стан на моніторі - ніби продовження клавіш синтезатора, тобто він - ВЕРТИКАЛЬНИЙ... Другий раз заграв трішечки гірше.
Змерз, видно, поки грав:)

3)Jingle Bells
Р1 72/77 28
Р1 76/77 24

4)Hot Cross Buns
Р6 37/37 17
Р6 37/37 10
От вже радості було!:)))
Це взагалі - хіт. Пісня для гри двома руками, що пропонується до розучування на першому ж уроці

5)French Song
Р6 45/48 15
Р6 48/48 18
Трохи довше, зате без помилок!:)

6)The small fir-tree - "У лісі-лісі темному..."
Р1 48/68 65
Р1 54/68 53
Найскладніша з початкового альбому...

7)Ode To Joy - (складніший варіант)
Р6 84/88 40
Р6 83/88 43
Р6 88/88 32
Найулюбленіший твір! До речі, дуже швидко його вивчив, самостійно, без моєї допомоги - і грав його щодня напам'ять багато разів! Мало не "заграв"... А як побачив знов ноти - став "гальмувати" - так смішно:) А воно ще й помилки видає! Як це так? Його улюлений твір і з помилками? Ні! Я ще раз заграю!

Порахуймо. Дитина на цьому "концерті" заграла 7 творів, кожен 2 рази - для "порівняння"!

А перед "концертом" він розучував новий твір. Теж дуже цікаво спостерігати. Слухає кілька разів, тоді раз чи два грає на першій вертикальній презентації, тоді на другій, на третій, на четвертій, на п'ятій, на шостій, тоді розучує ліву руку - теж йому хочеться заграти на всіх презентаціях!!! Та я пропоную "концерт".
Дивлячись на результати, дуже легко їх "зрозуміти". Поворот нотного стану, "ускладнення" презентації до традиційного вигляду - пояснює зміну "балів і секунд"...
Hey Diddle Diddle
R1 30/33 23 - права рука, перша презентація
R2 26/33 22
R3 29/33 27 - поворот нотного стану
R4 28/33 16
R5 30/33 12
R6 29/33 29 - традиційний вигляд

L1 18/24 12 - ліва рука, перша презентація
L2 23/24 6

Отаке...
linkpost comment

От такий казус: ре - це дощик:)))) [Nov. 16th, 2007|06:03 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

Англійська версія програми використовує такі малюнки-"підказки" для нот:
Do - door - двері
Re - rain - дощик (падає з хмаринки)
Mi - mirror - дзеркало
Fa - farm - ферма (зображений такий собі будиночок)
Sol - salt - сіль (зображена солонка)
La - ladder - драбина
Ti - tea - чай (зображена чашка)

Вчора Ярема розкладає картки в послідовності від до до до.
-Так... Ось до, так, а де ре? А! Ре - це дощик - ось воно!!!.....

Надіюсь, колись, в українській версії, дощик вернеться на ноту до;)
Тоді буде як в пісеньці:
До - це дощик, веселий дощик,
Ре - редиска на столі,
Мі - це мішка, веселий мішка,
Фа - фарби і олівці,
Соль - сольфеджіо урок,
Ля - ляльковий наш куток,
Сі - сіренький котик То-о-о-к,
і вернулись знов до ДО..........

В школі, розучуючи цю пісню з першокласниками, я ліпила саморобні наліпки на клавіші, і діти грали іноді навіть вп'ятьох на одному п'ятиоктавному синтезаторі - натискали "дощик", "редиску", "ведмедика", "коробку з фарбами", "співучу пташечку" (хто його зна - як зобразити сольфеджіо!), "ляльку", "котика - сіренького" і т.д. Дітям подобалось...

Але для програми, гадаю, "сольфеджіо" для соль, і "сіренький котик" для сі не підійде.
Перше - надто складне і незрозуміле слово, якщо врахувати, що займатися можна вже з 2-річними дітьми. А друге - "кольорове".
А всі "підказки" у програмі - схематичні, контурні, не розмальовані, "прості"...


Які будуть пропозиції?
link4 comments|post comment

Запис результатів [Nov. 15th, 2007|11:52 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

Нарешті я "дозріла" до записування результатів!!!!!

Що маємо? В Яреми:
Вчора Guess Key - за 5 хвилин реального часу - 64 бали, 1:35 комп'ютерного часу.
Сьогодні- те саме: за 5 хвилин реального часу - 67 балів, 2:00 комп'ютерного часу.
Так-так, і лінувався, і помилявся.....
Зате "Французьку пісеньку" вчора, 5-ма пальцями правої руки!!!, на першій презентації (R1) набрав 22 з 28 можливих балів, потративши 93 одиниці комп'ютерного лічильника.
Сьогодні на R1 мали 27 з 28-ми балів і 60 секунд ком'ютернорго часу... Тобто сьогодні краще, ніж вчора...
linkpost comment

Хроматична гама [Nov. 15th, 2007|11:31 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

Адам вже все "схоплює" моментально, з Яремою ще треба трохи погратися.

Треба заграти хроматичну гамму. Граємося в котиків і мишку. Білий котик - великий палець, чорний котик - середній палець - натискатиме чорні клавіші; вказівний - мишка.
Спочатку пропоную привітатися мишкам на обох руках - зачепитись "хвостиками": Привіт, привіт!
Потім привітатись котикам - чорному з білим - доторкнутись "носиками", на правій руці, на лівій руці.
Тоді ставим білого кота на ноту до і - поїхали: чорний кіт, білий кіт, чорний кіт, білий кіт, МИШКА!!!, чорний кіт, білий кіт......іт.д.....
Вгору, вниз.....
linkpost comment

Музичний алфавіт. Крок перший. [Nov. 15th, 2007|11:13 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

Вивчаємо перед заняттям з Яремою музичний алфавіт. Порядок від до до до туди і назад. Перемішую картки, одну чи кілька ховаю, Ярема визначає які саме.

Вчимо алфавіт просто голосом, ще й "театрально": на якійсь одній емоції, скажімо, подиву, радості, захоплення, незадоволення, розчарування, суму... Яремі дуже подобається, як я це роблю, промовляючи, з відповідними емоції жестами, мімікою, інтонаціями:
До ре мі фа соль ля сі до - до сі ля соль фа мі ре до
Ре мі фа соль ля сі до ре - ре до сі ля соль фа мі ре
Мі фа соль ля сі до ре мі - мі ре до сі ля соль фа мі
Фа соль ля сі до ре мі фа - фа мі ре до сі ля соль фа
Соль ля сі до ре мі фа соль - соль фа мі ре до сі ля соль
Ля сі до ре мі фа соль ля - ля соль фа мі ре до сі ля
Сі до ре мі фа соль ля сі - сі ля соль фа мі ре до сі
До ре мі фа соль ля сі до - до сі ля соль фа мі ре до

Він же сам промовляє поки що тільки перший рядок. Та й те добре!!!
linkpost comment

Досягнення Яреми: 1 палець - 3 пальці - 5 пальців!!! [Nov. 15th, 2007|10:49 pm]
Розвиток музичного інтелекту
mg_g
[Tags|]

Отже, мої хлопці розподілили вивчення програми наступним чином: Адам "спеціалізувався" по розучуванню творів, а Ярема - грав лише в ігри. Всі інші моменти методики лишалися недоторканими...

Найперше я вирішила гармонізувати заняття і доповнити отим "недоторканим": Адаму запропонувати ігри, а з Яремою - розпочати нарешті розучування творів.

Спочатку Ярема вперто грав одним пальцем. Але я вирішила - нехай! Хай спочатку зрозуміє ЯК грати!
Тим часом ввела вправу на п'ять пальців: до ре мі фа соль фа мі ре до - для лівої і для правої. Як то тяжко спочатку було! Навіть з "легкою" клавіатурою синтезатора. Зараз вже грає обома руками - хоча і "квакає", не може грати одночасно.

Позавчора заграв найпростішу пісеньку - "Булочки" - вже не одним, а аж ТРЬОМА пальцями! Ліву поки що - окремо.
А сьогодні вирішив розучити нову - "Французьку пісеньку", де треба використовувати аж 5 пальців правої руки!!!
І це досягнення, бо - получилось!!!!
linkpost comment

navigation
[ viewing | 20 entries back ]
[ go | earlier/later ]